Met een automatisch antwoord kan je geautomatiseerd een bericht laten sturen ter informatie naar je relaties. Bijvoorbeeld wanneer je zorgeloos wilt genieten van je vakantie. Je kunt relaties die jou een e-mail sturen direct laten weten dat je later op de e-mail terugkomt en dat zij bij spoed een collega kunnen raadplegen. Jouw relatie weet waar hij of zij aan toe is en jij kunt gewoon blijven genieten van je vakantie. In deze handleiding helpen we je met het instellen van een afwezigheidsmelding voor Outlook op Mac OS.


In het kort

  1. Open Outlook;
  2. Klik op hulpmiddelen;
  3. Klik op Automatisch antwoorden;
  4. Kies het gewenste account;
  5. Vink Automatisch antwoorden verzenden aan;
  6. Stel nu jouw bericht in en klik op "Ok".


Voor een meer gedetailleerde toelichting, volg je de tekst onder de streep.


  1. Open Outlook door de Microsoft Outlook applicatie op je Mac te starten;
    1. Kan je dit niet vinden? Klik op de toetsen "CMD" + "Spatiebalk" en zoek naar 'Microsoft Outlook'. Als de applicatie geïnstalleerd is, kan je hem hier vinden en starten.
  2. Klik op "Hulpmiddelen" boven in je scherm;
    1. Heb je de settings op engelstalig staan? Dan heet dit "Tools".
      Het Outlook Menu, waar je kiest voor Hulpmiddelen
  3. Klik op "Automatische antwoorden";
    1. Heb je de settings op engelstalig staan? Dan heet dit "Atomatic Replies"
      Uitklap menu voor hulpmiddelen, kies hier voor Automatische antwoorden
  4. Selecteer het betreffende account waar je het automatische antwoord op in wil stellen;
  5. Vink nu Automatische antwoorden aan;Het vinkje om Automatische antwoorden aan te zetten.
  6. Stel nu jouw automatische bericht in. 
    1. De periode waarop dit moet beginnen en eindigen.
    2. Selecteer wie het bericht moet ontvangen, extern of alleen intern. 
    3. Klik op de knop "Ok" om te slaan.Alle instellingen om je automatische antwoorden in te stellen binnen Mircorsoft 365 op Mac OS.