Binnen ons klantportaal is het mogelijk om een inzage te hebben in alle facturen die wij hebben verzonden. Je kunt de facturen hier inzien, downloaden en er wordt een status waarin de factuur zich bevindt getoond. Waar je dit overzicht kunt vinden, wordt hier uitgelegd.


In het kort

  1. Log in op Mijn Oxilion
  2. Navigeer naar 'Mijn gegevens'
  3. Klik daarna in het linker keuzemenu op 'Facturen'


Voor een meer gedetailleerde toelichting met afbeeldingen, volg je de tekst onder de streep.


  1. Log in op Mijn Oxilion met het klantnummer en bijbehorende wachtwoord.
    1. Zijn deze gegevens onbekend? Ga dan naar Hoe log ik in op Mijn Oxilion.
  2. Klik rechtsboven in het scherm op 'Mijn gegevens'.
    Screenshot van Mijn Oxilion om aan te duiden waar Mijn gegevens staat
  3. Klik nu in het linker menu op 'Facturen'.
    Screenshot van het menu in Mijn Oxilion om aan te duiden waar Facturen zich bevindt
  4. Vervolgens zie je een lijst met al je facturen.
    1. Klik op de knop 'PDF' om ze te openen in de browser waarna je ze kunt downloaden als een pdf-bestand.
    2. Klik op 'details' als je een kort overzicht wenst van de regels op de factuur.

Onderstaand is een voorbeeld van een lijst van facturen.
Voorbeeld van weergave facturen in Mijn Oxilion


Status van de factuur

Elk factuur kent een status. Deze status geeft aan wat er wel of niet openstaat. Voor de volledigheid sommen we hier kort de verschillende statussen op:

  • Betaald, de betreffende factuur is voldaan.
  • Openstaand bedrag, er staat nog een bedrag open. Het bedrag dat nog open staat en betaald dient te worden, staat hier achter vermeld.
  • Teveel betaald, dit houdt in dat een factuur dubbel is betaald of er heeft een credit plaats gevonden. De hoogte wordt hier achter weer vermeld. Je hebt dus nog recht op een bedrag van ons. Deze zullen wij intern verrekenen met openstaande facturen of indien de bankgegevens bekend zijn terugstorten op het bij ons bekende IBAN nummer.


Let op: Factuurgegevens kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Mail ons dus vanaf het email adres dat bij je klantgegevens hoort. Noem zoveel mogelijk relevante informatie, zoals het factuurnummer, je IBAN-nummer en tenaamstelling. Dit om te voorkomen dat we eerst om meer informatie moeten vragen waardoor je minder snel geholpen bent.


Hoe ontvang ik de factuur?

Naast dat facturen in te zien zijn in je Mijn Oxilion, worden facturen ook verzonden per e-mail aan het e-mailadres dat staat opgegeven als factuur e-mailadres. Indien er herinneringen verzonden worden, worden deze verzonden per e-mail naar het contactpersoon dat staat opgegeven als hoofdgebruiker en niet naar het factuur e-mailadres. Wens je deze gegevens aan te passen? Lees dan 'Hoe pas ik mijn contactgegevens aan?'.


Is er een mogelijkheid voor automatische incasso?

Wens je facturen te voldoen middels automatische incasso? Lees dan Hoe je dit kunt instellen via je Mijn Oxilion.