Hoe maak ik extra accounts aan voor Mijn Oxilion?

Gewijzigd op Mon, 24 Jul 2023 om 01:27 PM

Wanneer je klant wordt bij Oxilion wordt er standaard een hoofdgebruiker geleverd met toegang tot het klantportaal Mijn Oxilion. Dit is de contractant en heeft de hoogste rechten. In sommige gevallen is het denkbaar dat er meer mensen toegang hebben tot het klantportaal. Dat kan, deze kunnen dan de rol 'Technisch', 'Administratief' of beide krijgen. Hoe je dit instelt, lees je hieronder.


Let op, het is niet mogelijk om dit in te stellen per product of dienst.


In het kort

  1. Log in op Mijn Oxilion
  2. Klik op 'Mijn gegevens'
  3. Klik op 'Accounts'
  4. Koppel een bestaand account of maak een nieuwe aan
  5. Geef de juiste rollen aan de aangemaakte accounts

Voor een meer gedetailleerde toelichting, volg je de tekst onder de streep.


  1. Log in op Mijn Oxilion met klantnummer en bijbehorend wachtwoord.
    1. Het kan ook zijn dat je moet inloggen met je e-mailadres in plaats van je klantnummer. Wanneer je geen hoofdgebruiker bent, kan je niet inloggen met het klantnummer.
  2. Klik op 'Mijn gegevens' rechts boven in het scherm.
    Screenshot van Mijn Oxilion om aan te duiden waar Mijn gegevens staat.
  3. Klik in het linkermenu op 'Accounts'.
     Screenshot van Mijn Oxilion om aan te duiden waar Accounts zich bevindt.
  4. In deze nieuwe weergave kan je een bestaand account koppelen of een nieuw account aanmaken.
    1. Bestaand account, dit is een account dat reeds bekend is bij Oxilion. Je kunt dan het e-mailadres dat aan dat account gekoppeld is toegang geven tot je eigen klantnummer.
    2. Nieuw account, hiermee wordt een nieuw account aangemaakt. Dit doe je door je gegevens in te vullen en een e-mailadres invullen die nog niet bij ons bekend is. 
      1. Let op, hierna wordt er een e-mail verzonden waarmee de nieuwe gebruiker een wachtwoord kan instellen. Screenshot van Mijn Oxilion met weergave van de accounts met toegang tot Mijn Oxilion
  5. Geef deze aangemaakte accounts nu de juiste rollen door in de kolom 'rollen' de 'technische' of 'administratieve' te selecteren. Wanneer een account geen rol heeft, kan deze niet gebruikt worden.

    1. Een administratief contact heeft toegang tot de volgende gegevens:
      1. Facturen
      2. Abonnementen
      3. Overzicht van accounts met toegang
    2. Een technisch contact heeft toegang tot de volgende gegevens:
      1. Domeinen en toegang tot DNS hierbij
      2. Mogelijkheid tot inloggen op hostingpakketten

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren