Standaard hanteren wij een opzegtermijn van een maand. Dit betekent dat je minimaal een maand voor de datum van verlenging van het contract opgezegd moet hebben. Weet je niet zeker wat de datum van verlenging is? Check dat dan in Mijn Oxilion. Hieronder lees je hoe.
In het kort
- Log in op Mijn Oxilion
- Scroll naar beneden tot het blok 'Abonnementen'
- Lees bij de kolom 'Verlengdatum' de verlengdatum van de dienst af
Voor een meer gedetailleerde toelichting inclusief afbeeldingen, volg je de tekst onder de streep.
- Log in op Mijn Oxilion met het klantnummer en bijbehorende wachtwoord.
- Zijn deze gegevens onbekend? Lees dan hoe je deze gegevens kunt achterhalen.
- Scroll naar beneden tot het blok 'Abonnementen' waarin per dienst de verlengdatum wordt weergegeven in de kolom 'Verlengdatum'.
- Indien je meer diensten hebt dan er binnen dit blok gepresenteerd worden, kan je op de knop 'Alle Abonnementen' klikken. Je komt dan in een overzicht terecht waar je meer resultaten kunt zien.
Jaar en maand abonnementen
- Diensten die jaarlijks betaald worden, kennen een contracttermijn van een jaar. Deze abonnementen zijn per jaar opzegbaar met in achtneming van de maand opzegtermijn.
- Voorbeeld: Wanneer de verlengdatum zoals in bovenstaande afbeelding 29-06-2021 is, dien je opgezegd te hebben vóór 29-05-2021. Op 29-05-2021 wordt de verlenging gedaan en ben je te laat.
- Diensten die maandelijks betaald worden, kennen een contracttermijn van een maand. Deze abonnementen zijn dus per maand opzegbaar met inachtneming van de maand opzegtermijn.
- Hierin geldt dus hetzelfde als in het voorbeeld hierboven. Het enige verschil is dat je in dat geval elke maand de mogelijkheid hebt om op te zeggen.
Wet van Dam
Voor particuliere contracten geldt de Wet van Dam. Dat betekent dat wanneer je een particulier contract hebt afgesloten met ons, je na verloop van de eerste contracttermijn per maand mag opzeggen. Wel blijft de maand opzegtermijn van kracht. Eventueel vooruitbetaalde bedragen, worden teruggeboekt en eventueel verrekend met nog openstaande facturen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren