Afwezigheidsmelding instellen in Plesk

Gewijzigd op Ma, 1 Jul om 3:07 PM

Lekker zorgeloos op vakantie. Dat kan! Maar vergeet je afwezigheidsmelding niet in te stellen. Binnen Plesk is deze zeer eenvoudig in te stellen. Natuurlijk is deze functie niet alleen voor tijdens vakantie maar bijvoorbeeld ook voor tijdens en cursus en je minder snel op e-mail reageert dan normaal. Je kunt je relaties dan automatisch laten weten dat een reactie mogelijk langer duurt. We leggen hier graag uit hoe je deze melding instelt in Plesk.


In het kort

  1. Log in op jouw hostingpakket;
  2. Klik op Mail ;
  3. Klik op Mail accounts;
  4. Klik op het e-mail adres vanwaar de melding moet worden verstuurd;
  5. Klik bovenin op Auto-Reply;
  6. Vink "switch on Auto-Reply" aan;
  7. Vul de melding in;
  8. Klik op Apply en vervolgens op OK.


Voor een meer gedetailleerde toelichting, volg je de tekst onder de streep.


  1. Log in op jouw hosting pakket;
    1. Hoe log ik in op mijn hostingpakket
  2. Klik op Mail ; Overzicht scherm Plesk met nadruk op mail
  3. Klik op mail accounts;Aanduiding Mail Accounts
  4. Klik op het betreffende e-mail adres;
  5. Klik op Auto-Reply;
  6. Klik op switch on auto reply;Het menu onder een e-mail adres, waarna je rechts de knop Auto-Reply ziet
  7. Vul nu de afwezigheidsmelding in; Op deze pagina kan je de afwezigheidsmelding instellen. Hier stel je ook in vanaf wanneer de melding moet beginnen.
  8. Stel nu de periode in wanneer de afwezigheid moet ingaan;Instellingen voor de afwezigheidsmelding in Plesk met onder andere einddatum en eventueel een bijlage.
  9. Klik nu op "Apply" en "Ok" om de melding op te slaan.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren