Het kan voorkomen dat jouw e-mail of website plots niet meer benaderbaar is. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Een veel voorkomende situatie is dat je geblokkeerd wordt door de firewall van de server.
In het kort
- Check spelling en internetconnectie;
- Wijzig de manier van internet en controleer opnieuw;
- Werkt het nu wel? Ga dan verder;
- Werkt het nog niet? De oorzaak ligt elders.
- Achterhaal je IP-adres bij de niet werkende verbinding;
- Deblokkeer je IP-adres.
- Draait de website of e-mail bij ons op shared hosting? Neem dan contact met ons op.
Voor een meer gedetailleerde toelichting, volg je de tekst onder de streep.
- Check altijd eerst of de domeinnaam of URL waarnaar je gaat correct gespeld is. Controleer direct je internetverbinding. Wellicht heb is er een internet storing.
- Wijzig de manier van internet door bijvoorbeeld van Wifi over te gaan naar 4G (mobiel internet). Wanneer je een PC of laptop hebt die bedraad (UTP) is aangesloten, zou je je smartphone kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Controleer nu opnieuw of de website of e-mail werkt.
- Werkt de website of e-mail nu wel? Ga dan door naar stap 4.
- Werkt de website of e-mail nu nog niet? Dan is een blokkade in de firewall niet het probleem. Voer vervolgonderzoek uit of neem contact met ons op.
- Achterhaal nu je IP-adres bij de niet werkende verbinding. Vergeet dus niet om weer van internetconnectie te wisselen.
- Het opvragen van je IPv4 adres kan via https://ip4.host
- Deblokkeer nu je IP adres in de firewall op de server.
- Indien je een shared hosting pakket bij ons hebt, kan je dit niet zelf uitvoeren. Neem dan contact met ons op zodat wij de blokkade ongedaan kunnen maken.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren